29 april 2021 
2 min. leestijd

8 tips om meer pizza te verkopen via social media

Online verkopen via social media wint steeds meer terrein. Ook voor jou als pizzabakker, eigenaar van een pizzeria of pizzaiolo biedt dit kansen. 8 tips van Gisèle Rebel (Foodie Content Factory) hoe je dit aanpakt.

1.Vertel jouw verhaal

‘Waar moet ik beginnen?’ of ‘Ik heb geen inspiratie om te schrijven’. Als pizzabakker vind je misschien alles wat je in je keuken of bedrijf doet ‘gewoon’. Maar de kennis die jij hebt, hebben jouw klanten niet. Vertel daarom wat jij zo leuk vindt aan je vak en meemaakt in  je dagelijkse werkzaamheden.

2. Wees persoonlijk

Mensen kopen van mensen. Dat vergeten veel ondernemers op social media. In 80 procent van je posts op social media moet je daarom persoonlijk zijn. Plaats geen foto van je lekkere pizza maar laat zien hoe je hem bakt of belegt.

3. Stel leveranciers voor

Door de coronacrisis is lokaal en duurzaam werken helemaal hot. Laat zien dat je in een korte keten werkt en bij wie je inkoopt. Ga op bezoek bij je meelleverancier , groenteboer, slager of viswinkel. Maak foto’s of een korte video hierover. Klanten willen tegenwoordig een transparant verhaal.

4. Open een webshop

Naast een winkel, helpt het om een webshop te openen. Hierdoor boor je een nieuwe klantengroep aan. De mensen die online shoppen zijn andere klanten dan die naar je pizzarestaurant komen.

5. Maak een voucher

Om je klanten naar je webshop te ‘lokken’, helpt het aan om een voucher te sturen/aan te bieden. Zo komen mensen op een laagdrempelige manier online in aanraking met je bedrijf, je shop en je producten.

6. Gebruik een contentkalender

Bespaar jezelf tijd en gebruik een contentkalender voor je social media. Op die manier krijg je elke dag een idee waarover je kunt schrijven en waarmee je een actie kunt opzetten. Zo kun je meteen meer omzet genereren. In zo’n kalender staan de bekende feestdagen. Je krijgt een maand voor de feestdag een reminder om al een actie in te plannen.

7. Verstuur nieuwsbrieven

Een mail, is geen mail. Verstuur daarom wekelijks nieuwsbrieven naar je klanten/gasten. Op een gegeven moment gaan mensen je zo kennen en kijken ze uit naar jouw mails. Maar stuur niet alleen aanbiedingen. Deel tips, recepten of vertel iets over ingrediënten die ze bij jou kunnen kopen. Zorg wel dat je eerst mailadressen verzamelt en een systeem inricht, voordat je nieuwsbrieven gaat versturen. Automatiseer je verkoop en marketing.

8. Specificeer je online doelgroep

Adverteren via de knop’ bericht promoten’ via Facebook of Instagram? Niet doen! Je schiet met hagel in plaats van met scherp. Bepaal eerst je doelgroep. Kom je er niet uit? Schakel dan hulp in. Via mijn bedrijf help ik ondernemers met hun marketing. Ik heb een service ontwikkeld waarbij je  80 procent van de teksten aangeleverd krijgt. Hiermee kun je gemakkelijk zelf aan de slag.

Meer weten over social media marketing

Wil je meer weten of heb je een vraag ten aanzien van social media marketing en content? Stuur een mail naar gisele@foodiecontentfactory.nl of kijk op www.foodiecontentfactory.nl

 

 

Over de schrijver
Welkom bij mijn bio. Ik ben Gisèle, eigenaar van de Foodie Content Factory. Ik heb een passie voor food. Eten is voor mij veel meer dan brandstof. Eten staat voor momenten met mijn kinderen en vrienden. Al meer dan 30 jaar onderneem ik in de food en horeca-branche. Ik leer ondernemers dagelijks hoe je winstgevend adverteert via instagram en facebook.

Wie wordt dé Nederlands kampioen Pizzabakken?

Welke pizzabakkers komen hun kunsten vertonen?
Wie staat er voor het eerst op het podium van Stichting de Lekkerste Wedstrijden.

Locatie: Horecava 2022 | RAI Amsterdam

Dinsdag 11 januari vanaf 13:00 uur

De beste pizza van Nederland zorgt gegarandeerd voor publiciteit en aanzien.
Is jouw pizza klaar voor het grote publiek? Doe mee aan het NK Pizza bakken!

Pizza Profs
arrow_drop_up arrow_drop_down